Dag 24: Nuwara Eliya

13 mei 2017 - Nuwara Eliya, Sri Lanka

Hallo luitjes. Kevin hier.

Vandaag hebben we na het ontbijt de trein gepakt naar Nanu Oya. Op het station kwamen we nog de Fransen tegen die gister bij ons in de bus zaten met de hoop ooit te vertrekken naar Dalhousie. Uiteindelijk is die bus dus wel vertrokken en hebben zij de klim naar Adam's Peak kunnen doen. Maar wij doen in Ella wel het kleine broertje daarvan.

De treinrit was weer erg mooi. Er wordt wel eens gezegd dat de treinrit van Kandy naar Ella de mooiste ter wereld is. Ik ben niet zo van de treinen en heb er dus geen verstand van, maar een mooiere rit met de trein zal ik voorlopig niet meer zien denk ik.

Eenmaal aangekomen in Nuwara Eliya ("Little England" van Sri Lanka schijnbaar) kon her feest weer beginnen. Op zoek naar het meest goedkope hotel met alles wat we willen. Deze keer duurde het erg lang en werden we soms door een en dezelfde meneer langs alle hotels geleid. Elk met een prijs waar je alleen maar om kan lachen.

Maar na een lange tijd besloten we toch maar terug te keren naar een van de eerste hotels die we hadden geprobeerd. Een grote teleurstelling. De kamer was vies en de Wi-fi deed het niet. Dat moesten ze "repareren" ofzo. Het kwam door de regen zeiden ze. Ja, geef dat maar weer de schuld. Het resultaat is helaas dat jullie weer eens een dagje moesten wachten.

We hebben wel weer lekker gegeten en hebben daarna een tripje naar Horton Plains National Park geregeld. Daar gaan we lopen naar het einde van de wereld...

1. Jan van de P.:
    15 mei 2017
    Geen Wifi; dat is pas echt vakantie :-) succes aan het eind van de wereld. pas op dat je er niet af valt! :-)
  2. Dini van Rijswijk:
    15 mei 2017
    Wij wachten wel op de mooie verhalen....want zonder wi-fi geen verhalen.