Dag 22: Kandy

11 mei 2017 - Kandy, Sri Lanka

Hallo allemaal. Kevin hier.

Vandaag zijn we na het ontbijt wezen zwemmen met Charlotte en Nikki in het meer hier dichtbij, maar toch ver weg. Hier kwamen we ook nog een Franse lotgenoot tegen van Tjeerd. Ook zij moest rabiësvaccins halen.

Nadat we onze spulletjes hadden ingepakt gingen we met de bus naar Dambulla. Deze rit was nog wel te doen. Maar toen moesten we dus overstappen op de bus naar Kandy. Deze bus zat bomvol en toch stapten we in. Zo hebben we dus zo'n 3 uur lang gestaan in een overvolle bus waar kleine dikke vrouwtjes langs je heen willen om wat meer in het midden te staan. Uiteraard was er ook een vervelend huilkind aan boord. Het laatste half uur/drie kwartier heb ik gelukkig kunnen zitten. Tjeerd had iets meer pech en heeft alleen het laatste kwartiertje nog mogen zitten. Volgende keer wachten we wel op een minder volle bus.

En dan kom je aan in Kandy. In deze drukke stad staat de tempel van de tand. Boeddha moest ooit naar de tandarts en die heeft er toen een hoektand uitgetrokken. Deze hoektand wordt dus hier bewaard in een tempel. Maar die tand kun je niet zien. Hij zit namelijk bewaard in gouden kisten in de vorm van een stupa.

Maar goed. Wij kwamen dus aan in Kandy. Een onwijs drukke stad waar we maar meteen wat rice with curry gescoord hadden. We hadden namelijk erge honger
En toen begon onze zoektocht naar een hotel. Heuvel op naar Burmese Rest Place. Een goedkoop guest house volgens de Lonely Planet bij een Burmese Temple. De vriendelijke monnik vertelde ons echter dat ze vol zaten. Nog een ander hotel geprobeerd, maar deze vonden we te duur. Na wat verder lopen kregen we gratis koekjes en (koude) thee uitgedeeld en kwamen we toevallig een resthouse tegen. Na wat afdingen met die jongen daar waren we allebei tevreden. Hoeft hij z'n moeder in ieder geval niet te vertellen dat we zo weinig betalen.

Vanavond hebben we Kottu gegeten. Dit was erg lekker en na afloop hebben we weer buffalo curd gehaald. En opgegeten natuurlijk. Met suiker.

Morgen verlaten wij deze stad alweer en gaan we door naar Hatton. Terug naar de natuur!

1. Jan van de P.:
    11 mei 2017
    wat is Kottu en wat zit er allemaal in? En buffalo Card? Die ons ook iets culinairs? Of heb ik het gemist?
  2. Dini van Rijswijk:
    12 mei 2017
    Weet niet wat jullie allemaal eten...als het maar lekker is....was weer een mooi reisverslag van een mooie reis.