Dag 16: Fietsen en Kokosnoten

5 mei 2017 - Negombo, Sri Lanka

Hoi! Kevin hier. We zijn weer een beetje laat met de blog, maar hier komt dan eindelijk dag 16.

We hebben in Negombo overnacht bij House of Dilly. De huisbaas Fernando is een hele chille Bob Marley achtige figuur en we kregen een lekker ontbijt van ei, brood met jam, banaantjes en watermeloen. We mochten zoveel pakken als we wilden. En dat doen we dan uiteraard ook.

Toen we vroegen waar we een supermarktje konden vinden bood Fernando ons zijn fietsen aan. Dat gaat een stuk sneller namelijk. Ik kreeg een mooie roze fiets met mandje en Tjeerd kreeg een gele fiets met mandje en een lekke band.

Negombo is niet zo'n boeiende stad. We reden langs de vismarkt waar ik denk ik nooit van m'n leven een visje zou kopen. Hele matten vol met kleine dode visjes. Vast lekker voor de vogels.

Toen fietsten we langs een restaurant en zijn we gaan lunchen. Rijst met curry is hier het traditionele gerecht. Eigenlijk lijkt het heel erg op Dal Bhat uit Nepal, maar het is best lekker.

Na eventjes pootje baden in de zee, die best warm is en waar de golven nog best hoog komen, hebben we wat kerkjes bezocht waar ik niet in mocht. Het was nu eenmaal zo warm dat ik een hemdje aan had gedaan. Tjeerd is wel naar binnen geweest met z'n t-shirt. Wat hij daar heeft gezien was in iedee geval niet het werk van Michelangelo. Je weet wel, die grote kunstschilder, beeldhouwer en architect. Niet de ninja turtle. We fietsten ook nog langs een Dutch Fort. Daar zag je alleen niks van, behalve de hoge omheining.

Weer thuis bij ons hotel ging Tjeerd kokosnoten zoeken en heeft ie ze nog gevonden ook. Na 10 minuten zelf proberen om dat ding open te maken, kwam Fernando lachend op zijn scooter aanrijden. Hij kreeg een groot hakmes van de buurman en toen konden we onze kokosnoot leegdrinken. Ook het vruchtvlees komden we eten. Maar dat lust ik niet. Dat liet ik aan Tjeerd over.

In de avond hebben we afhaalchinees besteld of iets dat daar op leek in ieder geval. Samen met twee andere Hollandse kaaskoppen waar we eerst 10 minuten Engels tegen zaten te praten, hebben we dit lekker opgegeten. De andere Nederlanders hadden hun reis er net op zitten en hebben ons dus wat tips gegeven.

Op naar morgen. Hopelijk is Tjeerd z'n bagage er dan...

(Spoiler alert: z'n bagage is er weer. Joepie!)

1. Gerda:
    6 mei 2017
    Wie had ooit gedacht dat je nog eens op een roze fiets zou fietsen , maar wel aardig van Fernando dat jullie die mochten lenen. Jammer dan wel weer van de lekke band die Tjeerd zijn fiets kreeg, maar je kan niet alles hebben ( ook zijn backpack niet ) . Gelukkig is toch zijn backpack weer terug.
  2. Jan van de P.:
    7 mei 2017
    je ging toch voor het avontuur....?