Dag 15: India

4 mei 2017 - Negombo, Sri Lanka

Vandaag begon de dag best goed met wat uitslapen en een ontbijt waarbij Tjeerd weer niet kreeg wat hij had besteld (en ik ook niet trouwens). En om 10:30 vertrokken we met een busje naar het vliegveld van Kathmandu. Dat is gewoon een grote landingsbaan en startbaan met een klein gebouwtje ernaast.

Eenmaal aangekomen kun je daar volgens mij alles door de douane meenemen. Mijn flesje water kon gewoon mee. Water is geen vloeistof blijkbaar. De douane daar is dus niet zo streng. Fouilleren kunnen ze wel. Ze kwamen elke keer weer mijn Blistex lippenbalsem tegen. Een zeer berucht moordwapen speciaal ontworpen voor droge lippen.

Na wat wachten mochten we opstappen op een vliegtuig van Jet Airways. Deze was binnen no time in India en we kregen nog een lekkere lunch ook. Wel een of ander vies yoghurtje erbij.

Delhi airport is een stuk groter dan Kathmandu en hebben we van top tot teen verkend. We konden namelijk niet meteen door naar de transfers, maar moesten het hele vliegveld uit en weer in om in te checken. Komt er ook nog een mannetje naar ons toe om ons paspoort te checken. En zegt ie meteen dat er iets was met Tjeerd's ruimbagage. Daar zat een powerbank in en dat mag niet in India. Maarja in Kathmandu mag dat weer niet in je handbagage. Wat moet je dan. Na een speciaal aanbod in 5 sterren hotel vanwege dit probleempje hebben we besloten toch te gaan vliegen. En heeft Tjeerd z'n powerbank nog terug weten te krijgen ook (na een tripje door de geheime gangen van het vliegveld waar een man met een snor en een geweer stond).

En dan kom je aan in Colombo en komt de ruimbagage van Tjeerd niet aan. En wie had er ook een powerbank in z'n ruimbagage? Kevin! En wiens bagage is gewoon aangekomen? Juist ja. Die van Kevin.

Ach, van mij is geld gestolen. Dus ik ben ook zielig. Zielig met bagage.

Groeten uit Sri Lanka van mij (Kevin) en Tjeerd.

1. Gerda:
    6 mei 2017
    Weer een avontuur, gelukkig is Tjeerd zojn backpack hem toch gevolgd. Kan hij weer een schone onderbroek aan . Op naar het volgende avontuur.