Dag 14: Kakmandu

3 mei 2017 - Kathmandu, Nepal

De dag begint goed als je niet hoeft te betalen voor je extra nacht in een duur hotel en ondanks alle ontstopping* op tijd bent voor de bus naar Kathmandu.

Waarom zijn we ook alweer teruggegaan? We raden bij deze iedereen aan om direct een vlucht naar Pokhara te nemen als ze in Nepal aankomen. In Kathmandu wil je niet dood gevonden worden. Ook omdat je dan waarschijnlijk samen met de bergen straatvuil ter plaatse verbrand wordt.

Omdat Kevin er zo beroerd uitzag bij het inchecken, hebben we een kamerupgrade gekregen. Uitkijkend op een binnenplaats waar een hond staat te blaffen.
Na twee uur terugblaffen en roepen ben ik een ommetje gaan maken om de viervoeter het zwijgen op te leggen.
Toen ik de poort achter me dicht deed stormde een enorme herdershond op me af. Een schietgebed naar het rabiësvaccin en een kalme acceptatie van het naderende noodlot.

Gelukkig bijten blaffende honden niet, maar ik rende alsnog gillend het steegje uit. Nee dat valt wel mee. Maar ik heb wel even (koelbloedig) de eigenaar verteld dat we graag in stilte van onze laatste nacht in Kathmandu willen genieten.

Met een koelkast vol afgeprijsde gebakjes komen we straks de laatste ochtend in deze kakstad wel door.

*vraag maar aan Kevin

1. Nielco of Henriëtte:
    3 mei 2017
    Da's geen herdershond volgens mij...
    Maar goed, arme Kevin! Hopelijk werken de SriLankese bacteriën beter op zijn darmkanaal. Sluit je hem tijdig aan op een ORS-infuus?
    Liefs, mama
  2. Gerda:
    5 mei 2017
    Wat ben je toch stoer Tjeerd, met gevaar voor eigen leven op zo' n gevaarlijke blaffende hond af te gaan. Je moet wat over hebben hé om te kunnen slapen . Veel plezier in Sri Lanka, als je je backpack op tijd terug hebt. Anders moet je in je blootje lopen