Dag 6: Chitwan slaat terug

25 april 2017 - Chitwan National Park, Nepal

Na aandringen van al mijn fans (teveel om op te noemen) schrijf ik (Kevin) vandaag weer eens een stukje.

We stonden weer eens vroeg op vandaag om te beginnen met een stevig ontbijt. Zo hebben we ons lekker volgegeten met de gedachte om de lunch over te kunnen slaan. Deze was volgens onze itinerary namelijk niet inbegrepen. Omeletjes en toast met jam. Jammie.

Met onze buikjes gevuld stapten we de kano in. Deze zat vrij laag bij het water en ik maakte me dus meer zorgen over het nat worden van m'n mobiele telefoon en camera dan opgegeten worden door een krokodil. Tja, zonder telefoon geen blog voor al mijn fans. En zonder camera geen foto's. Die krokodil kwamen we wel tegen trouwens, maar toen hij Tjeerd zag vluchtte hij weg. Slimme krokodil.

Vervolgens uitstappen om lekker te gaan wandelen en dan kom je ineens een neushoorn tegen die lekker aan het badderen was. Urine en poep van een tijger lagen ook op ons pad. Maar de tijger die deze cadeautjes achterliet hebben we helaas niet gezien. Jammer. Wel weer lekker geluncht, want die was toch wel inbegrepen. Cheap dat wij zijn, slaan we dat dan natuurlijk niet over.

Met de jeep safari zagen we nog meer neushoorns, gavialen, krokodillen, herten, pauwen, andere vogels en mangoesten. Homo sapiens hebben we ook veel gezien. Helaas ook hier geen tijger. Chitwan National Park ziet er verder wel echt prachtig uit en is zeker de moeite waard. Hier en daar zijn ook uitkijkposten aanwezig die een fantastisch uitzicht geven.

Net lekker kip van de barbecue en gefrituurde banaan naar binnen gewerkt. Het eten hier is heerlijk. Nu mijn beurt om te douchen. En de dag weer afsluiten met mijn dagelijkse ritueel: diarreeremmers.

Toedels. Tot morgen in Pokhara.

1. Gerda:
    25 april 2017
    Leuk geschreven Kevin. Moet je vaker doen.
  2. Nielco of Henriëtte:
    Inderdaad. Bedankt, Kevin!
  3. Ellen van rijswijk:
    Leuk geschreven Kevin. Groetjes van een fan
  4. Eva:
    26 april 2017
    Sjonge, wat een belevenissen... goed cola drinken tegen alle bacteriën
  5. Agnes:
    26 april 2017
    Kevin en Tjeerd wat geniet ik van jullie ervaringen.