Dag 29: Surfing Arugam Bay

18 mei 2017 - Arugam Bay, Sri Lanka

Het verschil in temperatuur is groot als je drie nachten in het bergland hebt geslapen en plots in een hok aan het strand wakker wordt. Ookal slaap je door het geratel van de ventilator heen, of kun je het geklets van de koksjongens negeren, vind je je kletsnatte zweetkussen niet zo erg, dan wordt je nachtrust altijd nog verstoord door de Allahu Akbar die om vier uur 's ochtends door het traditioneel Islamitische Arugam Bay schalt.
Mopperend verlieten we de herberg op zoek naar een hotel met luchtstroom.

Omdat Arugam Bay het surfwalhalla van Sri Lanka is, besloten we om twee planken te huren en een aantal kilometer af te reizen naar Elephant Rock, waar beginners zouden moeten kunnen surfen.
Een stille zee verwelkomde ons nadat onze taxi weggereden was. De enige golven op dit strand sloegen hard in op de kust.
Na een halfuurtje door de zee op het zand gesmeten te worden besloten we dat we de rest van onze vier uur maar wat zouden zwemmen.

Een beetje verbrand en uitgeput van het zoutwaterdobberen streken we aan het eind van de middag neer bij ons nieuwe hotel. De middag vrij van activiteiten is in Arugam Bay niet ongewoon. Iedere gebruinde dude met lang blond haar nestelt zich als hij niet surft in een hangmat of bank voor zijn boomhut. Er hangt een fijne vakantiesfeer tussen de houten hutjes en de palmbomen op het strand.
Dit is de enige oostelijke plaats die we bezoeken, morgen begint onze week zuidkust, waarvoor we een hele dag in de bus moeten zitten. Dat wordt waarschijnlijk niet een héle interessante blog.

Vanavond aten we pannenkoeken met chocola, banaan en ananas. Misschien niet heel Sri Lankaans, maar anders was het weer roti of rijst, wat ook niet heel aloha klinkt.