Dag 3: De wielen van de bus

22 april 2017

Vandaag mijn (Kevin's) beurt om een stukje te schrijven. Tjeerd is namelijk bezig met zijn dagelijkse doucheritueel.

Om 6:15 werden we opgehaald om te gaan raften. We zouden een privétaxi krijgen volgens de hoteleigenaar. In Nepal houdt dat echter in dat je een bus moet delen met een stel Nepalese tienermeisjes. Deze dames waren vooral erg luid en zijn bovendien professioneel selfiefotografen.

Drie uur lang zou de busrit duren naar de plek om te raften. Je moet er echter wel rekening mee houden dat er voor tijd ook een wisselkoers bestaat. Drie Nepalese uren komen namelijk overeen met zo'n 5-6 Nederlandse uren.

Gelukkig zijn we uiteindelijk wel aangekomen en hebben we echt leuk kunnen raften. Tussen berg en dal de rivier over geeft je een geweldige indruk van de natuur in Nepal. Door te varen kom je meer in contact met de omgeving dan wanneer je er langs rijdt.We hebben zelfs een kleurtje gekregen. Karmijn rood ofzo denk ik. Daarna weer lekker terug naar huis op Nepalees tempo in het donker, langs een omgevallen bus.

Toen hebben we onszelf getrakteerd op een chicken pattie en donuts.