Dag 4: Waarop Tjeerd bijna stierf

23 april 2017 - Kathmandu, Nepal

Omdat we gisteren zo laat terugkwamen van het raften en tot vroeg in de morgen mijn verjaardag vierden met Charlotte en Nikki, hebben we maar een rustdag genomen.

Het was een complete verrassing dat onze studiegenoten 's ochtends weer op de stoep stonden, uitgerust met ballonnen, hoed, verjaardagstaart en kaarsjes.

Na alle Nepalese gelukswensen en een dubbel ontbijt zijn we naar Swayambhunath gelopen, door woonwijken waar geen toeristen komen. In de Swayambhu (apentempel) was niet zoveel te doen, behalve apen spotten. Een vriendelijk ogende verkenner had blijkbaar aan zijn familie verteld dat er brood met pindakaas te halen was, want even later werden we belaagd door hongerige Makaken. Omdat ik nogal paranoide aangelegd ben, werd een schram van zo'n beest al snel gezien als broedplek voor hondsdolheid. Na nutteloos advies in twee ziekenhuizen heb ik met het beeld van een schuimbekkende verstikkingsdood in mijn hoofd, maar een herhaalrecept voor Rabiesvaccinatie gehaald.

Met mijn eerste shot vaccin in m'n arm kan ik vast goed slapen. Morgen gaan we naar Chitwan. Om 5:00 uur. Welterusten.

1. Els:
    23 april 2017
    O o, leuk verjaardagscadeautje, Tjeerd!
  2. Laura Janse:
    24 april 2017
    Stommerd... blijf dan ook uit de buurt van die beesten met je pindakaas
  3. Nielco of Henriëtte:
    25 april 2017
    Je laat iedereen een beetje schrikken, Tjeerd