Dag 34: Afscheid van thuis

23 mei 2017 - Hikkaduwa, Sri Lanka

Gisteren waren we begonnen met een route door Galle, zoals beschreven in de Lonely Planet. Met Tjeerd als gids maakten we onze speurtocht door het Nederlands-Portugese plaatsje af. Zo liepen we opeens langs het Utrecht bastion met een vuurtoren. Deze moest schepen waarschuwen voor de rotsen die vlak voor de kust liggen. Voor sommige schepen kwam die waarschuwing echter te laat. Vele schepen hadden een Titanic-ijsberg relatie met deze rotsen.

Gunstig is wel dat er dus wat geld uit de VOC periode bij die rotsen ligt. Duikers halen daar dus wel eens muntjes boven water. En zo heeft Tjeerd nu een echte stuiver uit de VOC tijd in bezit.

Na onze excursie was het tijd voor de lokale markt. Hier hebben we weer lunch gekocht en zo'n 2 kilo bananen. Lekker voor door de curd.

Met tranen in onze ogen namen we afscheid van het stukje Nederland en namen we de bus naar Hikkaduwa. Bij het zoeken naar een homestay kwam ik een vrij luxe hotel tegen die alleen maar kamers had met een gasfornuis en koelkast. Een zwembad was er ook nog. Maarja, dat was een beetje te duur.

Nadat we echter een goedkoop guest house hadden gevonden gingen we toch weer even langs bij dat dure hotel. Gewoon even vragen of we mochten zwemmen in dat zwembad. En ja hoor, tegen een kleine prijs hebben we daar heerlijk gezwommen die middag. Zonder zand en zonder zout water. De twee grote nadelen van het strand.

-Kevin
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dini van Rijswijk:
    25 mei 2017
    Jullie hebben talent om jullie reis te verwoorden en wij genieten daarvan.
    Nog een fijne tijd....