Dag 28: Oostwaarts

17 mei 2017 - Arugam Bay, Sri Lanka

Vandaag vertrekken we naar Arugam Bay. Deze plaats zit aan de Oostelijke kant van Sri Lanka en schijnt een heus surfparadijs te zijn.

Onze homestay houdt van variatie en dus kregen we deze keer weer een ander ontbijt. Geen ei met toast en jam, maar wel rotti met Dhal curry. Best lekker eigenlijk.

Op weg naar de bushalte kwamen we onze vriend nog tegen die gister het tripadvisor certificaat kapot gooide. We zitten nu al een dag zonder curd. Het leven is zwaar.

Bij de bushalte werden we flink lastig gevallen door tuktuk- en taxi-chauffeurs. Die wilde ons wel naar Arugam Bay brengen. Maarja, de bus is veel goedkoper. En niet veel langzamer.

Na een helse busreis met slechte lokale muziek (we hebben zelfs een concert op de tv mogen aanschouwen) kwamen we eindelijk aan in Arugam Bay. Onderweg kwamen we nog een wilde olifant tegen. Maar alleen ik heb die gezien. Tjeerd zat nu eenmaal aan de verkeerde kant.

In de middag hebben we nog eventjes gezwommen. Lekker water met redelijk hoge golven. En ik heb nog aan koorddansen gedaan.

Morgen gaan we surfen. Toedels.