Dag 13: Nog steeds Pokhara

2 mei 2017 - Pokhara, Nepal

Vandaag weer redelijk uitgeslapen voorzover dat kon. Midden in de nacht is namelijk het favoriete tijdstip voor zwerfhonden om te gaan blaffen. Gelukkig heb ik mijn oordopjes in. Maar nog steeds word ik wel eens wakker.

Rond 9 uur hadden we ontbijt waarbij Tjeerd een omelet kreeg in plaats van 2 hard gekookte eieren (ze begrijpen je soms gewoon echt niet...). Toch heeft het wel lekker gesmaakt, ondanks dat een van de koks aan het oefenen was voor de Nepalese variant van Idols. Ik durfde hem niet te vertellen dat hij geen schijn van kans maakt.

Na het ontbijt hebben we een en ander geboekt en daarna zijn we gaan varen op Fewa Lake. Lekker dobberend in een rood en blauw gekleurd bootje droomden we van een kluizenaarsleven in een groot kasteel in Frankrijk met alleen maar vuur voor licht en warmte. En een grote bibliotheek. Met héél véél boeken. Varen op dat meer is wel leuk trouwens. Voor nog geen 5 euro huur je voor een uur een bootje en heb je een mooi uitzicht op de bergen en zijn honderden paragliders.

En toen was het uurtje varen voorbij. Morgen moeten we weer lang in de bus zitten (8 Nepalese uren) dus hebben we een heel brood gekocht en gesmeerd met pindakaas. Daar kunnen we wel even mee vooruit.

Net weer lekker crêpes gegeten en met de eigenaar gesproken. Deze Amerikaan zit hier nu al 4 jaar en de zaken lopen goed. We hebben hem verteld dat onze Franse vrienden de crêpes zelfs beter vonden dan in Frankrijk. Dat was een flinke aanmoediging vond hij.

Terwijl ik dit schrijf regent het en bereid ik me voor op de busreis van morgen. Hopelijk kan ik een beetje slapen...

Wens ons veel succes. En tot morgen in onze favoriete stad op deze hele aarde.

Oja en dan valt de stroom ook nog eens uit. Lekker dan. -Kevin

1. Opa en Oma de Jong,:
    2 mei 2017
    Een hele goede reis !!!!!!
    Geniet er van !!!
  2. Ellen van rijswijk:
    2 mei 2017
    Succes jongens en veel plezier!!
  3. Ellen van rijswijk:
    2 mei 2017
    En Kevin.....mocht je toch geen arts worden....kan je altijd nog columns
    gaan schrijven!
  4. Dini van Rijswijk:
    3 mei 2017
    Weer mooi verteld op papier.....en geniet van de 8 'uren' in de bus en de boterhammetjes met pindakaas.
  5. Gerdien:
    3 mei 2017
    Mooie foto's! Ik wil ook wel een kamer huren in dat kasteel met al die boeken. Zorgen jullie dan voor het eten? Elke dag brood met pindakaas is prima.
  6. Gertie:
    4 mei 2017
    wat een mooie verhalen en uitgebreid zeg!