Dag 12: Pokhara

1 mei 2017 - Pokhara, Nepal

Omdat we een extra dag in Pokhara hebben, besloten we gisteravond dat we wel eens om tien uur op konden staan. Om zes uur werden we wakker door harde donderslagen en lichtflitsen. Tot lunchtijd bleef het stormen in de zonnige stad. Voorzichtig zijn we toen naar buiten gegaan om een westers momo restaurant te zoeken. In plaats van momo kozen we onze nieuwe favoriet: chop sui. Een gerecht wat blijkbaar moeilijk fout kan gaan, want het was (weer) vet lekker.

Het gebied rond het meer van Pokhara is volledig gericht op toeristen. Een brede (goed geasfalteerde) straat staat aan beide kanten volgepakt met winkels: wandelspul, heel veel thee, boekwinkels, T-shirts, de standaard yakbot boeddhabeelden (handmade, no machine!), koffiehuisjes, vlugvoedrestaurants, en lounges waardoor je naar de waterkant kunt.

Erg gezellig is het Freedom Café aan de voet van de berg Methlang. Je ligt aan een lage tafel aan een eventuele waterpijp te lurken terwijl Nepalese jongens vis na vis uit het Phewameer hengelen.

Als je om wat aandacht verlegen zit, hoef je maar even je neus te laten zien in een souvenirwinkel, want je kunt er de hele dag rondhangen met verkopers en toeristen. Dat doen wij niet, wij gaan gewoon naar huis met een falafelwrap om deze blog te schrijven.

Morgen gaan we wel varen, als het niet stormt.

Oohja. Ga niet naar bar Busy Bees. De muziek is goed, maar 't zijn ladelichters.